»Podpora razvoju talenta in kreativnosti«
Tudi letos smo v Svetovalnem centru Istre začeli naše aktivnosti s taborom za nadarjene, ki je potekal na slikovitem Debelem Rtiču od 30. septembra do 2. oktobra 2024. Program tabora je bil zasnovan kot priložnost za razvoj ustvarjalnosti,
reševanje izzivov in krepitev skupinske dinamike med vrstniki.
Tabor za nadarjene predstavlja pomembno iniciativo za spodbujanje talentov in intelektualne radovednosti učencev, ki izkazujejo nadarjenost. Poleg pridobivanja novih znanj in veščin je program tabora omogočal mladostnikom preizkusiti se v
različnih kreativnih, raziskovalnih in skupinskih dejavnostih, ki niso del vsakdanjega šolskega okolja. Učenci so tako lahko razvijali svoje potenciale skozi pestre delavnice in dejavnosti, ki so jih navdihovale, povezovale in krepile njihovo samozavest.
V taboru so imeli mladostniki priložnost sodelovati v različnih delavnicah in dejavnostih, ki so bile prilagojene njihovim interesom in nadarjenosti. Program je vključeval ustvarjalne, športne in znanstvene dejavnosti ter glasbene delavnice, ki so
še posebej izstopale po svoji priljubljenosti med učenci.
- Delavnica raziskovalnega centra InnoRenew, ki je mladim omogočila spoznavanje lesa in njegovih lastnosti je bila izjemno uspešna. Učenci so pod vodstvom strokovnjakov raziskovali različne vrste lesa, merili njihove lastnosti ter preučevali vpliv okoljskih dejavnikov na kakovost lesa. Skozi praktično delo so se naučili, kako lahko naravne materiale uporabimo trajnostno, ter razvijali znanstvene in raziskovalne veščine.
- Glasbena delavnica pod vodstvom mentorjev Taje Trobec in Tarika Haskiča je učencem omogočila izražanje skozi glasbo, hkrati pa krepila njihove veščine razmišljanja in ustvarjalnosti. Učenci so v teh delavnicah razvijali tako tehnične kot tudi konceptualne sposobnosti ter se spodbujali k razmišljanju »izven okvirjev«. Izjemno priljubljena delavnica je pokazala, kako glasba lahko združuje in spodbuja razvoj skupinskega duha.
- Orientacijski izziv in ogled parka Debeli Rtič sta nudila mladim priložnost za raziskovanje narave, kar je dodatno krepilo njihov občutek za timsko delo in sodelovanje. Pri orientacijskem izzivu so mladostniki uživali v reševanju nalog in spodbujanju tekmovalnega duha, hkrati pa so z njim razvijali občutek odgovornosti in medsebojne povezanosti. Ta del programa je bil izredno uspešen.
- Delavnica Krajinskega parka Debeli Rtič je udeležencem predstavila pomen varovanja naravnega okolja in jim omogočila vpogled v ohranjanje biotske raznovrstnosti. Na ta način so učenci ne samo pridobili nova znanja, ampak tudi razvijali pozitiven odnos do narave in okoljske zavesti.
- Inovativni program Inkubator je bil zasnovan kot prostor, kjer so učenci lahko izražali svoje ideje in jih razvijali v konkretne projekte. Namenjen je bil spodbujanju podjetniškega duha, inovativnosti in timskega dela. Ta delavnica je mladim omogočila, da spoznajo postopke razvijanja idej in jih povežejo z njihovim osebnim izražanjem.
Poleg delavnic so bili pomemben del tabora tudi športne aktivnosti, prosti čas za druženje in razne skupinske igre, ki so pripomogle k sprostitvi in povezovanju mladostnikov. Športne dejavnosti, kot so tekme nogometa in košarke, so omogočile mladim, da so razvijali timsko sodelovanje ter krepili svoje socialne veščine. Šport je bil namreč odlično orodje za skrito krepitev odnosov in zdrav tekmovalni duh, ki je pripomogel k boljšemu povezovanju skupine.
Tabor je dosegel svoj vrhunec s sklepno prireditvijo, kjer so mladostniki predstavili rezultate svojega dela. Starši so se lahko seznanili z ustvarjalnimi izdelki, ki so jih mladostniki pripravili v delavnicah. Ta zaključna predstavitev je mladim omogočila, da
ponosno pokažejo svoje dosežke in pridobijo dragocene izkušnje javnega nastopanja, ki so za mnoge nov korak v osebnostni rasti.
Tabor za nadarjene učence sedmih razredov na Debelem Rtiču je ponovno dokazal, kako pomembno je mladim omogočiti prostor za ustvarjanje, raziskovanje in razvoj njihovih potencialov. Uspeh delavnic, še posebej glasbene delavnice, orientacijskega izziva in inkubatorja, je pokazal, da takšne dejavnosti bogatijo izobraževalno izkušnjo in pozitivno vplivajo na samozavest, kreativnost in medsebojno povezanost mladostnikov. Tovrstni tabori tako niso le prostor za pridobivanje znanja, temveč tudi dragocena priložnost za krepitev socialnih in ustvarjalnih veščin, ki mladim nadarjenim učencem ponujajo temelje za uspešno in izpolnjujočo prihodnost.
Pripravila: Anja Struna