Svetovalni center Istre, ki že tri leta izvaja SUP program, poudarja pomembnost kakovostnega sodelovanja med učitelji in starši kot ključnega dejavnika uspešnega vzgojno-izobraževalnega procesa. Roditeljski sestanki so del niza izobraževanj, ki jih
center oblikuje, moderira in izvaja na podlagi izkušenj ter potreb, opaženih v šolskih sistemih. Takšno partnerstvo prinaša koristi vsem vključenim – učiteljem, učencem in staršem – saj izboljšuje učne rezultate, krepi šolsko klimo in staršem omogoča boljše spremljanje otroka.
Partnerski model sodelovanja med učitelji in starši izhaja iz enakopravne delitve odgovornosti za otrokovo vzgojo in razvoj. Kot poudarja Hornby, je za uspešno partnerstvo potrebna dvosmerna komunikacija, vzajemna podpora in skupno odločanje. To vključuje odprto in spoštljivo komunikacijo, ki upošteva strokovnost učiteljev ter starševski prispevek in vpogled v otrokove potrebe. Kljub temu lahko partnerski model naleti na izzive, saj različne strokovne usposobljenosti med starši in učitelji včasih otežujejo enakovrednost v odnosu, zato je pomembno negovati zaupanje, spoštovanje in odprtost.
Roditeljski sestanki so temeljna oblika sodelovanja, saj omogočajo neposreden dialog med učitelji in starši. Na teh sestankih se obravnavajo teme, prilagojene starostni skupini otrok, kot so razvojne faze, učni napredek in socialni odnosi. Prvi roditeljski sestanek, kjer učitelji vzpostavijo prijetno vzdušje in motivirajo starše za aktivno sodelovanje, ima poseben pomen. Vzajemna komunikacija med učitelji in starši pomaga oblikovati boljše razumevanje otrokovih potreb ter spodbudi učence k večji odgovornosti in samostojnosti.
Raziskave na področju sodelovanja staršev in šole kažejo, da so starši bolj motivirani za sodelovanje, če to neposredno koristi njihovim otrokom. Poleg zasebnih koristi pa nekateri starši delujejo tudi v korist šole in skupnosti, kar vključuje obiskovanje
prireditev in sodelovanje na dogodkih. Ti starši, vključeni v šolske aktivnosti, prispevajo k pozitivni šolski klimi in s tem posredno podpirajo učni uspeh vseh otrok v razredu, kar ustvarja trdnejše vezi med šolo in domačim okoljem.
Poleg koristi pa so za uspešno sodelovanje pomembne tudi strategije za premoščanje ovir. Pomembno je, da so učitelji usposobljeni za delo s starši iz različnih okolij, kar vključuje razumevanje kulturnih posebnosti in socialnih okoliščin družin. Na ta način lahko učitelji ustvarijo okolje, kjer se starši počutijo dobrodošle in se lažje vključijo v šolske aktivnosti. Kompetentni učitelji, ki razvijajo empatične, komunikacijske in vedenjske veščine, prispevajo k boljšemu razumevanju med vsemi vključenimi ter k uspešnemu razvoju in napredku učencev.
Svetovalni center Istre pripravlja tudi izobraževanje z naslovom:
RODITELJSKI SESTANKI, KOT PRILOŽNOST POVEČANJA OBČUTKA PRIPADNOSTI ŠOLI
Datum izvedbe: 25.01.2025. sobota
Z vsebino:
- Spoznati učinkovite metode za oblikovanje uspešnega odnosa med starši in učitelji
- Predstavitev rezultatov raziskave o dejavnikih občutka pripadnosti šoli
- Vključujoča izvedba roditeljskega sestanka.
- Oblikovanje podpornega okolja
- Evalvacija in refleksija izvedenega vključujočega roditeljskega sestanka
Predavateljici: Izobraževanje izvajata Vesna Starman in Gabrijela Kukovec Pribac
Prijava: Poteka na spletni strani Ministrstva za vzgojo in izobraževanje, preko kataloga Katis.
PRIJAVA